Czym dokładnie się zajmuję i w jakich obszarach mogę Ci pomóc

Zakres moich usług obejmuje

1. Prowadzenie kampanii Google Ads (dawniej kampanie AdWords)
2. Reklamę na Facebooku – kampanie Facebook Ads
3. Analitykę Internetową na potrzeby kampanii SEM
4. Kampanie reklamowe z wykorzystaniem innych płatnych kanałów jak: Bing Ads, Pinterest Ads, Spoify Ads czy LinkedIn Ads
5. Raportowanie w Google Data Studio, Google Spreadsheet bądź mailowo na potrzeby powyższych kampanii PPC

GOOGLE ADS – PROFESJONALNE I SKUTECZNE PROWADZENIE KAMPANII GOOGLE ADWORDS

 

Przede wszystkim w mojej 10 letniej karierze ponad 70% czasu poświęciłem na Google Ads (dawniej Google AdWords).

W systemie Google Ads przygotowuje, zarządzam i optymalizuje wszystkie typy dostępnych reklam, czyli:

Sieć wyszukiwania – reklamy w wyszukiwarce Googlepojawiające się na górze oraz na dole w wynikach wyszukiwania Google

Reklamy Produktowe (Google Shopping, Product Listing Ads, Zakupowe) – również pojawiają się w wynikach wyszukiwania gdy użytkownik wpisze dane zapytanie, natomiast oprócz tekstu zawierają zdjęcie produktu. Są wykorzystywanie przede wszystkim do promowania produktów w sklepach internetowych

Sieć reklamowa – reklamy pojawiające się na innych stronach internetowych

Reklamy dynamiczne (DSA – Dynamic Search Ads) – reklamy w sieci wyszukiwania tworzone automatycznie w oparciu o zawartość strony internetowej

Search Ads 360 (dawniej DoubleClick Search) – Google Ads „Premium” dla dużych graczy

Ad Grants – bezpłatne kampanie Google Ads skierowane do fundacji, organizacji pożytku publicznego, etc

Reklama w Gmail – najczęściej pojawiają się u góry skrzynki odbiorczej w formie wiadomości

Reklama na Youtube – krótkie reklamy video wyświetlające się przed innymi filmami

Kampanie Remarketingowe – skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili serwis przynajmniej jeden raz lub/oraz wykonali jakieś akcje na stronie

Remarketing dynamiczny – reklamy graficzne wyświetlające produkty, które użytkownicy obejrzeli na stronie, produkt dla sklepów

Reklama aplikacji mobilnej oraz reklamy w innych aplikacjach mobilnych

Wszystkie reklamy Google mogą się wyświetlać na komputerach stacjonarnych, laptopach, smartfonach czy tabletach. Dzięki temu możemy dotrzeć do każdego internauty niezależnie z którego urządzenia korzysta w danej chwili.

W swojej pracy wykorzystuję także reguły automatyczne oraz Skrypty AdWords aby zautomatyzować regularnie powtarzające się czynności.

To tylko wycinek i skrótowy opis tego, co jest dostępne w oparciu o infrastrukturę Google.
Możliwości jest bardzo wiele, ale nie martw się. Nie musisz znać wszystkich tych opcji. Nie wszystko sprawdzi się w każdym biznesie, dlatego ja dobiorę odpowiednie kanały ruchu dopasowane do Twojej oferty i obecnej sytuacji!

 Efektywna Reklama na Facebooku – Kampanie Facebook Ads

 

 

Facebook jest potężnym narzędziem marketingowym. Aż 47% internautów w Polsce korzysta z Facebooka. Dzięki precyzyjnym ustawieniom w oparciu o: płeć, wiek, stan cywilny, miejscowość, zainteresowania, wizyty na stronie czy polubienia fanpage dotrę do Twojego potencjalnego klienta. Mogę mu wyświetlić reklamę video, jedno zdjęcie bądź grafikę a także serie zdjęć np Twoich produktów. Oprócz tego w każdej reklamie pojawi się opis tekstowy zachęcający do wejścia na Twoją stronę WWW. Reklamy pojawią się na wszystkich urządzeniach z których korzysta Twój potencjalny klient zarówno na Facebooku, Instagramie czy Messangerze.

 

Wybrane możliwości Facebook Ads:

↗ Reklamy na Facebooku – w newsfeedzie, w aplikacji mobilnej czy w prawej kolumnie na laptopie

↗ Reklamy na Instagramie – w aktualnościach bądź na InstaStory

↗ Reklamy w messangerze czyli facebookowym komunikatorze 

↗ Reklamy Video wykorzystujące film promujący Twoją ofertę 

↗ Reklamy promujące instalacje Twojej aplikacji mobilnej

↗ Reklamy typu „Lead Ads” mające na celu pozyskanie kontaktów biznesowych bezpośrednio na Facebooku

↗ Reklamy produktowe dla sklepów internetowych z szerokim asortymentem

↗ Reklamy Karuzelowe (do 10 obrazów lub filmów w jednej reklamie)

↗ Reklamy na polubienia strony – gdy chcesz zdobyć nowych fanów na FB

Reklamy brandingowe zwiększające rozpoznawalność Twojej marki

↗ Reklamy nastawione na konwersje: zakup produktów bądź skorzystania z Twojej usługi

↗ Post promowany – reklama posta aby zwiększyć jego zasięg i dotrzeć do osób, które nie miały styczności z Twoją marką

↗ Reklamy graficzne zawierająca jeden obraz (grafikę)

↗ Kampanie remarketingowe – kierowanie reklamy na użytkowników Twojej strony WWW

↗ Kampanie na użytkowników podobnych do Twojej grupy docelowej (lookalike) nie mających styczności z Twoją marką

↗ Reklamy skierowane na listę klientów w oparciu o adresy e-mail bądź numery telefonów

 

Oprócz tego Facebook umożliwia jeszcze inne mniej popularne formaty reklamowe oraz różne kombinacje tego co opisałem powyżej. Gdy będę wiedział czego oczekujesz, dobiorę takie formaty aby jak najefektywniej osiągnąć Twoje cele biznesowe!

 

Analityka internetowa na potrzeby prowadzenia kampanii adwords i facebook

Podczas realizacji kampanii Google Ads oraz Facebook Ads przez specjalistę SEM czy agencję AdWords niezwykle istotna jest Analityka Internetowa. Nawet najlepiej przeprowadzona kampania linków sponsorowanych czy kampania facebookowa bez poprawnej implementacji analityki internetowej uniemożliwi przeanalizowanie wyników i wyciągnięcie wniosków. Będzie to działanie na oślep i bezmyślne wydawanie pieniędzy.

Ja do swoich działań podchodzę profesjonalnie i przed realizacją każdej kampanii marketingowej wdrażam wszystkie niezbędne kody i tagi śledzące oraz konfiguruję narzędzia GTM i GA abyś mógł być pewien, że wszystko się zlicza i raportuje poprawnie

 

Przede wszystkim:

☑ Instaluję kod śledzenia Google Tag Manager umożliwiający zarządzanie tagami marketingowymi i wdrażanie różnych zdarzeń na stronie

☑ Instaluje kod śledzenia narzędzia Google Analytics umożliwiający analizę zachowań użytkowników na Twojej stronie WW

☑ Konfiguruje narzędzie Google Analytics

☑ Integruje konto Google Ads z Google Analytics

☑ Wdrażam kody konwersyjne (cele bądź e-commerce) umożliwiające śledzenie użytkowników którzy dokonali zakupu bądź wysłali zapytanie ofertowe

☑ Wdrażam pixel śledzący Facebook Ads

☑ Wdrażam kody konwersyjne poszczególnych narządzi (Facebook Ads czy Google Ads)

☑ Tworzę listy remarketingowe w poszczególnych narzędziach (w Analyticsie, Adwordsie czy Facebooku) aby zbierać listy remarketingowe użytkowników którzy odwiedzili Twoją stronę bądź/i wykonali jakąś akcje: odwiedzili poszczególne sekcje bądź dokonali zakupu. Te listy będę mógł wykorzystywać w moich kampaniach marketingowych

☑ Wdrażam dodatkowe zdarzenie na stronie jak przescrollowanie ekranu bądź kliknięcia przycisk jeżeli jest to istotne z biznesowego punktu widzenia

 

Oczywiście możliwości Google Tag Manager i Google Analytics są przeogromne. Powyżej przedstawiłem tylko wycinek tego, co uważam za kluczowe przed każdorazowym startem kampanii PPC. Jeżeli korzystasz np z LinkedIn Ads trzeba zaimplementować Insight Tag. Każdy biznes jest inny dlatego wdrożenie analityki w każdym serwisie będzie inne!

Raportowanie i optymalizacja kampanii adwords / facebook

Właściwe raportowanie wyników kampanii jest kluczowe abyś mógł w regularnych odstępach czasu monitorować koszty i obserwować wyniki. W każdej chwili możesz zerknąć do panelu Facebook Ads czy Google Ads i zobaczyć „jak idzie” albo wyklikać niestandardowy raport w Google Analytics ale wiem, że jesteś na pewno osobą zapracowaną a poza tym mnogość metryk i dostępnych danych może przyprawić o zawrót głowy. Ponadto nie zawsze wiadomo co jest czym i czy było poprawnie mierzone przede wszystkim w przeszłości.

W zależności od Twoich oczekiwań i kluczowych wskaźników istotnych dla Ciebie, przygotuję raport w narzędziu Google Data Studio czy Google Spreadsheet. A może jednak wolisz otrzymywać w każdy poniedziałek e-mail z wynikami? nie ma problemu dostosuję się do Twoich wymagań a ty będziesz mógł się skupić na innych aspektach Twojego biznesu!

Czym się nie zajmuję

Aby działać profesjonalnie w obszarze kampanii PPC prowadząc jednoosobową agencję AdWords (teraz Google Ads) skupiam się tylko na ppc marketingu, czyli na płatnych źródłach ruchu marketingu internetowego, dlatego:

 

⛔ Nie zajmuję się pozycjonowaniem SEO. Zostawiam to profesjonalistom. Oczywiście mogę pomóc w podstawowych kwestiach, jeżeli zobaczę, że coś jest robione w nieprawidłowy sposób albo wymaga poprawy, natomiast kompleksowych usług SEO się nie podejmuje bo wiem, że nie jestem Ci w stanie dostarczyć w 100% czego oczekujesz. Natomiast jeżeli szukasz specjalisty SEO to mogę Ci w typ pomóc i kogoś zarekomendować.

⛔ Nie zajmuję się prowadzeniem Fanpage na Facebook’u. Specjalizuję się w reklamie płatnej Facebook Ads, natomiast codziennie prowadzenie profilu, wrzucanie postów, odpowiadanie na reakcje fanów etc zostawiam specjalistom od Social Media.

GOTOWY DO WSPÓŁPRACY? NAPISZ DO MNIE I RAZEM ZACZNIJMY POZYSKIWAĆ WARTOŚCIOWYCH KLIENTÓW DO TWOJEGO BIZNESU